1 min

De tabletmarkt is nog steeds aan het groeien. In het derde kwartaal van 2013 werden er 47,6 miljoen tablets verkocht, een jaar eerder waren dit er nog 34,8 miljoen. Apple’s iPad blijft de populairste tablet. Dit blijkt uit onderzoek van IDC.

De iPad van Apple is op dit moment nog steeds de populairste tablet. Er is echter genoeg concurrentie. Tijdens het derde kwartaal van 2012 waren 40,2 procent van de verkochte tablets nog iPads, inmiddels is dat verlaagd naar 29,6 procent van de verkochte tablets. iOS-tablets verliezen steeds meer terrein aan Android-tablets, met Samsung als grootste verkoper van Android-tablets.


Samsung was in het derde kwartaal van 2013 goed voor 20,4 procent van de verkochte tablets. Asus wist 7,4 procent van de tablets te verkopen en Lenovo was de partij die de de grootste groei doormaakte: 420,7 procent. Daarmee komt Lenovo tot een marktaandeel van 4,8 procent. Acer wist echter ook een indrukwekkende groei door te maken met 346,3 procent naar 2,5 procent marktaandeel. De rest van de merken moesten de overgebleven 35,3 procent van de markt verdelen. Onder deze ‘rest’ vallen onder andere Amazon, Dell, HP en Microsoft.

Overigens heeft Apple na het aflopen van het derde kwartaal nieuwe iPads aangekondigd. Dit betekent dat we tijdens de komende periode waarschijnlijk weer een groei kunnen waarnemen, zoals elk jaar.