2min

Tags in dit artikel

, ,

Symantec heeft op de RSA Conference 2005 haar plannen bekend gemaakt om haar huidige klanten te behouden. Het bedrijf heeft deze plannen gemaakt, omdat Microsoft zich momenteel ook begeeft op de markt van anti-spyware en anti-virus software.

Microsoft kondigde eerder al aan haar anti-spyware software gratis ter beschikking te stellen aan Windows licentiehouders. Ook meldde het bedrijf dat het extra anti-spyware software gaat implementeren in de nieuwe Internet Explorer 7.

Volgens directeur John Thompson van Symantec, zal zijn bedrijf de ‘aanval’ van Microsoft echter op eigen kracht kunnen afslaan. Volgens Thompson vertrouwt het bedrijf op de mogelijkheden van haar software en niet zozeer op de authoriteiten die een oogje houden op de monopoliepositie van Microsoft.

"Ik ga niet naar Justitie en klagen over Microsoft’s monopoliepositie. Ik vecht liever op de markt met Microsoft, omdat ik er zeker van ben dat we ze zullen verslaan", aldus Thompson. Alhoewel Thompson er vrij zeker van is dat zijn bedrijf de aanval van Microsoft kan afslaan, weet hij nog niet precies wat hij van de softwaregigant moet verwachten.
"Wanneer Microsoft met het uiteindelijke product op de markt komt, zullen we zien wat het allemaal kan"

Particulieren en het midden- en kleinbedrijf zijn momenteel Symantec’s grootste afnemers en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de helft van de omzet van het bedrijf.
Alhoewel Microsoft haar anti-spyware software gratis wil gaan verstrekken aan klanten, zal er voor Symantecs toekomstige anti-spyware programma gewoon betaald moeten worden.

Symantec denkt dat gebruikers wel bereid zijn om te betalen voor software, omdat gebruikers niet alleen een programma willen hebben dat spyware detecteert, maar ook verwijderd.