2min

Tags in dit artikel

, , , ,

KLM en ATP gaan via de mobiele telefoon potentiële klanten toegang geven tot de ‘Fly with Friends’-lounge tijdens de Rainbow Experience, een internationaal evenement voor de gay community. NETSIZE, Europees marktleider in het aanbieden van mobiele producten en diensten voor business en entertainment, levert een op maat gesneden SMS-oplossing voor deze marketingactie. Deze actie is de eerste kennismaking van KLM en ATP met mobiele marketing.

Op het evenement – dat plaatsvindt van 23 tot en met 25 april 2005 in de RAI in Amsterdam – ontvangen KLM en ATP per SMS uitgenodigde bezoekers in de ‘Fly with Friends’-lounge. Potentiële bezoekers van de Rainbow Experience ontvangen van KLM en ATP een wachtwoord dat ze moeten doorsturen naar hun partner of een bekende. Met deze code krijgen beiden toegang tot de lounge, een spannende theateract en maken ze kans op vele prijzen.

KLM en ATP hebben gekozen voor Netsize Messaging Online, omdat met deze oplossing het standbezoek gestimuleerd kan worden. Op basis van deze op maat gemaakte oplossing kunnen KLM en ATP eenvoudig een gepersonaliseerde boodschap maken, die nauw aansluit op de interesse van bezoekers aan de Rainbow Experience. Deze persoonlijke manier van communiceren met geïnteresseerden biedt KLM grote voordelen. Er is via de mobiele telefoon, die mensen altijd bij zich hebben, directe interactie met bezoekers. Bovendien is de kans zeer klein dat de boodschap de ‘geadresseerde’ niet bereikt. Onderzoek naar mobiele marketing wijst uit dat 70 procent van de SMS-berichten binnen tien minuten wordt gelezen.

"Mobiele marketing in combinatie met een evenement is nieuw voor KLM", zegt Edwin Verver, marketingdirecteur bij KLM Nederland. "We hebben gekozen voor deze persoonlijke en directe vorm van marketing om binnen deze specifieke doelgroep een ‘buzz’ te creëren rondom de Rainbow Experience in combinatie met KLM en ATP. Het is met Netsize Messaging Online mogelijk om aanbiedingen op maat te doen tegen een geringe investering. We verwachten met de SMS-berichten het standbezoek een grote stimulans te geven en de effectiviteit is bovendien direct te meten."

"Steeds meer organisaties zien de voordelen en het scala van mogelijkheden van mobiele marketing", zegt Peter Egberts, Country Manager Benelux bij Netsize. "In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk begint SMS een integraal onderdeel te worden van de marketingmix. De keuze van een gerenommeerde organisatie als KLM voor onze SMS-technologie is een teken dat ook in Nederland de weg vrij is voor een bredere acceptatie van deze vorm van marketing."