MyCom breidt het assortiment aanzienlijk uit. Op maandag 23 mei wordt het assortiment uitgebreid met een complete lijn plasma- en lcd-tv’s, kortweg ‘platte’ televisies. Net als bij het huidige assortiment computers, randapparatuur en componenten zal ook nu de nadruk liggen op de beste kwaliteit voor de beste prijs. "De ontwikkeling is niet meer dan logisch. Platte televisies zijn rechtstreeks voortgekomen uit de platte beeldschermen die computergebruikers al jaren kennen" zegt Gert Jan Kosters, directeur van de computerwinkelketen.

MyCom beschikt over jarenlange ervaring met razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van zowel techniek als prijs.
"Wij zorgen steeds voor de beste schermen tegen de beste prijs en laten onze klanten optimaal profiteren van alle voordelen. Mensen die MyCom al kennen van de computers en randapparatuur, weten dat de scherpe prijzen geen beletsel vormen voor onze goede service; juist daarom staan we bekend en dat willen we zo houden!"

Bovendien meent MyCom het voordeel te hebben van gebrek aan geschiedenis in traditionele tv’s. "Wij hebben geen achterhaalde voorraad, wij hebben geen bindende jaarafspraken met leveranciers en we hebben ook geen winkeldochters op de plank. We kunnen ons dus 100% concentreren op platte tv’s!"

Het vertrouwen in de uitbreiding is ook gebaseerd op de tests die MyCom de afgelopen maanden heeft gedaan op het gebied van plasma- en lcd-tv’s.
Kosters: "Een uitbreiding als deze doe je natuurlijk niet zomaar. De hele organisatie moet klaar zijn voor zo’n belangrijke aanvulling. Je mag nooit vergeten dat zo’n platte tv voor de meeste van onze klanten een hele investering is. Dan moet je zeker weten dat je als organisatie elke belofte kunt waar maken."

Behalve met platte televisies breidt MyCom het assortiment eind mei ook uit met aanvullende producten zoals harddisk recorders, dvd recorders en multimedia-spelers. Om de kwaliteit van het verkoopadvies te bewaken, zijn de medewerkers van MyCom uitgebreid getraind. Gert Jan Kosters:
"Ons uitgangspunt is altijd de wens van de klant. Als een klant tevreden is omdat wij hem precies dat kabeltje hebben verkocht dat hij nodig heeft, is de kans groot dat-ie ook terugkomt als hij bijvoorbeeld een heel nieuw systeem moet hebben. Datzelfde uitgangspunt hanteren we bij de platte tv’s. We proberen de precieze wens van de klant te achterhalen en stemmen daar ons advies op af. En om daar zeker van te zijn, hebben we onze medewerkers niet alleen getraind, maar ze zelfs examen laten doen. Vandaar dat we nu ook vol vertrouwen deze stap durven zetten. De demo’s staan klaar, de folder is klaar, de koffie wordt vers gezet en de medewerkers staan te trappelen. Kortom, wij zijn er helemaal klaar voor!"