2min

Tags in dit artikel

, ,

De Chinezen staan erom bekend lang achter elkaar te kunnen gamen, vorig jaar is dit zelfs vreselijk uit de hand gelopen. De overheid grijpt in!

De Chinese overheid is het zat. Ze willen minder online gaming. Dit komt omdat vorig jaar een gamer zijn medespeler doodstak omdat hij een zwaard van zijn maatje had verkocht uit het spel Legend of Mir 3. Om dit te voorkomen heeft de Chinese regering een leuk plannetje bedacht. Wie te lang een spelletje online speelt, ziet de mogelijkheden en de kracht van zijn personage in het spel langzaam minder worden. China is van plan dit plan in begint oktober te gaan tesen. Zo word na bijv 3 uur de mogelijkheden van de personae gehalveerd. Na 5 uur online te hebben gespeeld is de kracht en de mogelijkheden van de personage op zijn laagst.

Alleen na 5 uur pause word de personage weer ”volgeladen” en kan hij er veel full option tegenaan. Als het kan, wil de Chinese overheid dit plan in eind 2006 volledig operationeel hebben. Dit plan zal voornamelijk gebruikt worden in Massive Multiplayer Online Roleplaying Game (MMORPG) Enkele voorbeelden hiervan zijn World of Warcraft en The Legend of Mir 3. Het mooie is, is dat alle game-operators mee willen werken aan dit plan. Dit omdat Aziatische gamers bekend staan als fanatieke spelers, en de Chinezen precies zo. Hierdoor willen ze voorkomen wat er vorig jaar is gebeurd met een ander spel. Maar China heeft nog meer bedacht. Er zijn ook afkick klinieken. De gamers mogen hier wel spelen, maar niet te lang. spelen ze toch te lang, dan krijgen ze een electrische schok.

We bedanken Xeraveros voor het insturen van dit bericht!