1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Uit een onderzoek van CheetahMail Nederland, uitgevoerd door Trendbox, blijkt dat vrouwen in Nederland de duurste aankopen via internet doen.

Vrouwen doen de duurste aankopen op internet. Maarliefst zeven procent besteedt meer dan 2.500 euro per jaar, terwijl slechts twee procent van de mannen aan dit bedrag komt.

90 procent van de mannen oriëntert zich vooral op internet, terwijl 43 procent van de vrouwen eerder voor de manier ‘via via’ kiest.
De Nederlandse consumenten verkiezen internet en online nieuwsbrieven boven de traditionele wegen, zoals tv-reclame of dagbladadvertenties om te adverteren.

Vier jaar geleden werd hetzelfde onderzoek uitgevoerd en toen waren dagbladen het populairst en maakte slechts 15 procent gebruik van internet.
Vooral de jongere generatie (52 procent) heeft het liefst aanbiedingen per e-mail.

Uit het onderzoek blijkt verder nog dat aankopen op veilingsites bijna even populair zijn als het online boeken van reizen, kopen van boeken en muziek.
Vooral het gemak en de prijs zijn de doorslaggevende redenen voor de Nederlandse consument om online hun aankopen te doen.

Als we het op Europees vlak bekijken staan de Nederlanders (35 procent) na de Zweden (42 procent) en de Denen (39 procent) op de derde plaats wat betreft online winkelen.
Belgen winkelen twee maal minder online dan Nederlanders en Grieken zelfs tien maal minder.
De manier waarop Europeanen winkelen via internet is vooral afhankelijk van sekse en leeftijd.