1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Box en IBM komen met nieuwe diensten die het mogelijk maken om met Watson-intelligentie Box Skills op maat te bouwen. Het gaat om twee nieuwe diensten, die ontwikkelaars middels een framework helpt om machine learning toe te passen op het Box cloud content-managementplatform.

De gedachte achter de samenwerking was om AI te gebruiken om klanten te helpen inzichten en extra toegevoegde waarde uit hun Box-content te halen. IBM en Box introduceren nu diensten die werken met Watson Visual Recognition en Watson Natural Language Understanding.

Veel nuttige vaardigheden

De beeldherkenningsvaardigheden worden gebruikt om beeldgegevens te analyseren en te markeren met classifiers. Aan de hand daarvan kunnen zelfgebouwde visuele modellen bepaalde inzichten opdoen. De documentvaardigheid, die werkt met natuurlijk taalbegrip, geeft documenten binnen Box ook automatisch tags op basis van sleutelwoorden. Zo kan de content beter doorzoekbaar gemaakt worden.

IBM stelt dat het ook diensten bouwt die Watson AI kan toepassen op Box, via de API’s die Box daarvoor ontwikkeld heeft. Zo bouwt IBM een dienst die documenten verwerkt die naar Box geüpload worden, zodat het makkelijker is om ze te vertalen naar andere talen.

Afgelopen oktober werd er nog een vaardigheid getoond, die helaas nog niet uitgerold is. Het ging om een techniek van IBM Watson die video’s kan herkennen met behulp van een combinatie van de Microsoft Cognitive Services met Google Cloud-imageskills. Tegelijk stimuleert Box bedrijven om hun eigen skills te bouwen.