2min

Tags in dit artikel

,

Atlassian behaalde in het eerste kwartaal van zijn financiële jaar een omzet van 267,3 miljoen dollar, 37 procent meer dan een jaar eerder. Hoewel de verwachtingen van analisten daarmee overtroffen werden, daalde de waarde van de aandelen echter alsnog. Dat meldt Silicon Angle

Het bedrijf behaalde een winst van 49,2 miljoen dollar, wat neerkomt op 20 dollarcent per aandeel. De verwachtingen van analisten lagen lager, namelijk op een winst van 19 dollarcent per aandeel en een omzet van 259,67 miljoen dollar. Atlassian wist verder 5.888 nieuwe klanten binnen te halen tijdens het kwartaal, waarmee het totaal aantal klanten uitkomt op 131.648 mensen.

Toch bleken aandeelhouders niet blij met de resultaten. De waarde van het bedrijf daalde met bijna 6 procent. Volgens Marketwatch is dit mogelijk omdat er een verlies van 244,7 miljoen werd gerapporteerd tijdens het kwartaal.

Holger Mueller, analist en vice-president van Constellation Research, stelt dat de hoge pieken en diepe dalen die Atlassian nu ervaart te verwachten zijn. “Atlassian blijft een suite aan producten bouwen die enterprises in staat stelt om de nieuwe generaties aan applicaties te maken. Zolang het waarde blijft bieden, blijft de toekomst op de lange termijn veelbelovend.”

De verwachtingen op de korte termijn zijn ook rooskleurig. Het bedrijf zegt een winst van 21 dollarcent per aandeel met een omzet tussen de 287 en 289 miljoen dollar te verwachten voor het volgende kwartaal.

Jira

De kwartaalcijfers verschenen slechts uren nadat het bedrijf een grote update had aangekondigd voor Jira, waarbij de focus op de toegankelijkheid voor niet-technische gebruikers lag. Die update was ook direct het einde van een druk kwartaal voor het bedrijf, waarin het onder meer OpsGenie overnam. Daarnaast verkocht het Hipchat en Stride aan Slack.

“Naast onze andere aanbiedingen, ondersteunen Jira en OpsGenie onze doelen om de focus van Atlassian op IT-teams in het fiscale jaar van 2019 te vergroten, en helpen ze ons onze bredere missie om de potentie van ieder team naar buiten te brengen te realiseren”, aldus co-CEO Scott Farquhar.