Zoho voegt kunstmatige intelligentie en analytics toe aan CRM-platform

Zoho, leverancier van CRM-oplossingen, heeft eind vorig jaar zijn CRM-platform Zoho CRM Plus-suite uitgebreid met verbeterde analytics-toepassingen en kunstmatige intelligentie. Hierdoor kunnen gebruikers meer inzicht krijgen in hun klanten en hen helpen om via verschillende kanalen de beste ervaring te krijgen.

De nu toegevoegde verbeteringen aan het CRM-platform van de leverancier zijn onder meer een verbeterde versie van de intelligente assistent Zia en van de Zoho Analytics-tool. Deze twee toepassingen vormen als tool voor business intelligence en rapportage het hart van totale suite van applicaties voor CRM van Zoho.

Koppeling met overige applicaties

De nu verbeterde intelligente assistent en analyse-tool zijn daarnaast ook gekoppeld aan geüpdatete versies van de Zoho Desk-, Zoho Social- en de SalesIQ- applicaties, zo gaat de CRM-leverancier verder. Hierdoor kunnen eindgebruikers nu eenvoudig alle afdelingen met direct klantcontact binnen één interface monitoren. Bovendien kunnen ze contextuele berichten uit de front- en backoffice van alle klantcontactpunten in real time volgen.

Betere samenwerking en klantenervaring

Volgens de leverancier maakt de toevoeging van de kunstmatige intelligentie van Zia en Zoho Analytics de CRM Plus-suite nu tot een compleet geheel in plaats van een set van losse applicaties voor CRM-doeleinden. Hierdoor zorgt de CRM Plus-oplossing nu voor een heldere informatiestroom tussen de verschillende kanalen en afdelingen binnen bedrijven en organisaties.

Deze heldere informatiestroom maakt het daardoor mogelijk dat teams makkelijker met elkaar kunnen samenwerken om hun klantrelaties te verbeteren. Voor eindklanten betekent deze verbeterde interne samenwerking uiteindelijk dat zij gedurende de hele customer journey de beste ervaring krijgen, aldus de leverancier van CRM-oplossingen.