2min

CRM Partners Group, dat zich specialiseert in Dynamics 365, lanceert de nieuwe moederorganisatie FellowMind. Het bedrijf ziet hier noodzaak toe vanwege de overnames die het begin 2018 deed, toen Pulse, AXtension en Endeavor gekocht werden. Dat laat CRM Partners-CEO Emiel Putman weten in gesprek met Techzine.

De overnames hebben ertoe geleid dat de mogelijkheden van CRM Partners fors groeiden. Dat was nodig, aangezien er de ambitie is om klanten in de volle breedte te helpen rondom customer engagement. Oftewel klanten van a tot z helpen hierin ondersteunen.

Meer samenwerking

Om dit te bewerkstelligen was men specifiek op zoek naar kennis voor het optimaliseren van de bedrijfsprocessen, applicaties en financiële processen. Nu die kennis ook daadwerkelijk in huis is, moet FellowMind de boodschap zijn voor de volledige ondersteuning in customer engagement. Het houdt in dat bijvoorbeeld klanten van CRM Partners ook gebruik kunnen maken van de dienstverlening van Pulse.

FellowMind kan echter ook waardevol zijn voor de internationale klanten van de verschillende FellowMind-bedrijven. Zo vestigt Endeavor zich in Zweden, waardoor deze partij geschikter is om ondersteuning te bieden in Scandinavië. Putman laat aan ons weten dat er ook de ambitie is om in nog meer landen te beginnen, deels op eigen kracht en deels door middel van overnames. Dat maakt de FellowMind-vlag ook logischer voor de internationale klanten.

Part of FellowMind

Het idee van een nieuwe moederbedrijf begon overigens te leven tijdens de overname van Pulse en AXtension. Die acquisities werden februari vorig jaar gelijktijdig aangekondigd. Op zich al reden genoeg om eens na te denken over hoe men verder zou willen gaan als totaalbedrijf, aangezien er in één klap meer dan honderd medewerkers bij kwamen.

Het bestuur dacht zodoende na over een nieuwe waardepropositie. Hierbij was het de vraag of het er een geheel nieuw merk kwam of dat de bestaande merken gehandhaafd bleven. Het is uiteindelijk dus een nieuwe moederbedrijf geworden waar onderliggende bedrijven aan gelinkt zijn. Een “Part of FellowMind” om het zo maar te noemen. Onderliggende merken blijven dus overeind, aangezien klanten en medewerkers er al bekend mee zijn. Ondertussen moet de samenwerking wel toenemen. En dan lijkt het dus ook op een aanstoot tot verdere groei, onder meer met internationale expansie in het achterhoofd.