2min

Deloitte Digital breidt zijn samenwerkingsverband met SAP uit om betere klantenservice te kunnen bieden. Deloitte wil op korte termijn het Qualtrics softwareplatform aan zijn eigen klantervaringssystemen en -diensten koppelen. Op die manier moeten organisaties die te maken hebben met eindgebruikers hen een betere dienstverlening kunnen bieden en de klantervaring er als geheel op vooruit gaan.

Het uitgesproken doel van de samenwerking van Deloitte Digital en SAP is om organisaties die zich bezighouden met eindgebruikers meer mogelijkheden, controle en inzichten te geven. Op die manier kunnen ze de kwaliteit van hun end-to-end klantervaringen flink verbeteren. Daarvoor maken de partners gebruik van het Qualtrics Experience Management Platform.

Betekenisvolle verbindingen

Het platform moet bedrijven helpen meer ‘betekenisvolle’ verbindingen te leggen met zowel klanten als met medewerkers. Dat begint door de juiste ervaringsdata te verzamelen. Daarnaast moet er een goede koppeling zijn tussen de data, zodat gebruikers goede inzichten krijgen en op basis daarvan actie kunnen ondernemen.

John Torrey, Chief Ecosystem Officer van Qualtrics, stelt dat door gegevens rond de werkzaamheden en ervaringen bij elkaar te brengen, men bedrijven kan helpen om goed te begrijpen hoe klanten zich voelen over hun merk, hun producten en bedrijfsvoering. Daar voegt Scott Mager van Deloitte Consulting aan toe dat de verwachtingen van klanten alleen maar toenemen.

“Bedrijven moeten ervaringen ontwerpen die beginnen met de menselijke behoefte, en dus niet met de klantbehoeften. Alleen op die manier kunnen ze echte verbindingen leggen die leiden tot grotere loyaliteit en meer groei. Door samen te werken met SAP en Qualtrics, kunnen we effectiever en efficiënter bouwen aan die verbindingen tussen mensen, systemen, data en producten en op grote schaal persoonlijkere ervaringen bouwen”, aldus Mager.

Overigens gaat het niet alleen om het Qualtrics Experience Management Platform, SAP en Deloitte gebruiken ook heel wat producten van SAP zelf voor dit partnerschap, waaronder SAP C/4HANA, SAP S/4HANA en SAP SuccessFactors.