2min

Tags in dit artikel

,

Oracle heeft verbeteringen aan zijn suite aan cloud-applicaties aangekondigd, onder meer voor ERP Cloud, HCM Cloud, SCM Cloud en CX Cloud. Met de updates krijgen klanten van het bedrijf geavanceerdere functionaliteiten, waaronder meer functies die aangestuurd worden door machine learning.

De Enterprise Resource Planning (ERP) Cloud en de Enterprise Performance Management (EPM) Cloud krijgen nieuwe op machine learning gebaseerde tools, meldt ZDNet. Het gaat onder meer om een assistent voor het rapporteren van uitgaven, een digitale assistent voor projectmanagement, geavanceerde financiële controles als constante analyses van transacties, en project-gedreven management van de bevoorradingsketen met een DataFox-integratie.

HCM Cloud

De Human Capital Management (HCM) Cloud krijgt updates die organisaties helpen om gepersonaliseerde en on-the-go-ervaringen voor alle gebruikers te creëren, waaronder kandidaten, recruiters, HR-professionals, managers en werknemers. Voor werknemers en managers gaat de HCM Cloud ook een nieuwe chatbot en self-service-mogelijkheden bieden.

Ook komen er digitale assistent-diensten die beschikbaar zijn via desktop en mobiele apparaten. Die diensten moeten gebruikers helpen bij het verkrijgen van antwoorden op veelvoorkomende HR-vragen.

Recruiters krijgen ook nieuwe functies in de HCM Cloud, zoals gestroomlijnde planningen voor gesprekken en de mogelijkheid om meerdere carrièresites aan te maken die zich richten op specifieke pools met kandidaten, zoals studenten.

CX Cloud

De Oracle Customer Experience (CX) Cloud krijgt ook een serie aan kunstmatige intelligentie (AI) en datawetenschappelijke innovaties voor verkopen. Het gaat onder meer om een integratie met DataFox, waardoor er contextuele bedrijfsdata en -signalen binnengebracht worden om nieuwe prospects te identificeren.

Ook krijgt de CX Cloud nieuwe door AI aangestuurde tools om de planning en vooruitzichten van sales te verbeteren. Daarnaast komt er een nieuwe taak-gebaseerde gebruikerservaring en een adaptive search-functionaliteit, evenals een slimmere Sales Assistant met nieuwe SMS- en spraakvaardigheden.

De Marketing Cloud krijgt updates naar Oracle Eloqua, Oracle Responsys, Oracle Infinity en Oracle Maxymiser. De SCM Cloud verbindt vanaf nu de klantenservice en technici in het veld, en verbeterd de opzet van de door verkopers gemanagede inventaris.