Adobe en Software AG willen samen customer experience management verbeteren

Adobe en Software AG hebben bekendgemaakt samen te gaan werken om bedrijven te helpen hun customer experience management (CMX) te transformeren. Daartoe creëren de bedrijven integraties tussen het Experience Platform van Adobe en de webMethods Integration en API management services van Software AG.

De samenwerking tussen de twee partijen werd tijdens de Adobe Summit EMEA aangekondigd. De twee bedrijven willen klantgegevens uit meerdere bedrijfssystemen samenbrengen in een gecentraliseerd en bruikbaar real-time klantprofiel.

Samenwerking

Daar wordt dus onder meer het Adobe Experience Platform voor gebruikt. Dit platform voegt gegevens uit de hele onderneming samen, waardoor bedrijven real-time klantprofielen kunnen gebruiken met behulp van Sensei. Software AG zorgt met zijn technologie voor een bedrijfsbrede verbinding tussen CRM’s, applicaties en meerdere back-end-systemen.

Door dit aanbod te combineren, zijn bedrijven in staat om de belangrijkste bedrijfsgegevens van een klant via het integratieplatform van Software AG te verplaatsen naar het Experience Platform. Daardoor moet een completer overzicht van het klanttraject gerealiseerd worden, waardoor personalisatie op schaal realistischer wordt.

Shantanu Narayen, president en CEO van Adobe, stelt dat de twee bedrijven op die manier samenwerken aan een oplossing waarmee ondernemingen grote hoeveelheden klantgegevens in kunnen zetten om gepersonaliseerde, real-time klantervaringen op schaal te leveren.

Dataconnector

Ook werd een nieuwe dataconnector tussen Marketo Engage en SAP-oplossingen onthuld, waarmee de kracht van Software AG in het ontwikkelen van geïntegreerde SAP-oplossingen benut moet worden. De nieuwe dataconnector maakt het mogelijk om scoringsgedrag – bezochte webpagina’s, geopende e-mails en bijgewoonde evenementen – en andere marketinggegevens te synchroniseren met verkoopactiviteiten en data in de pijplijn.

“Onze samenwerking met Adobe is heel waardevol, omdat we de customer journey nu kunnen koppelen aan de belangrijkste bedrijfsgegevens. Deze integratie vormt de basis voor meer zichtbaarheid, transparantie en een betere relatie met de klant”, aldus  Sanjay Brahmawar, CEO van Software AG.