2min

Tags in dit artikel

, ,

Wie aan het merk Medion denkt zal in vele gevallen aan de Aldi denken. Immers de elektronicaproducten van Medion zijn enkel en alleen bij de Aldi verkrijgbaar. Medion is echter niet blij met dit opgebouwde imago, ze willen namelijk als een erkend A-merk gezien worden.

Zoals velen wel weten verkoopt de Aldi enkel alleen maar B-merken en wordt de winkel over het algemeen gezien als een ‘arme winkel’. De producten die er dus aangeboden worden, krijgen daarom dus ook vaak hetzelfde stempel opgedrukt. Voor een groeiende onderneming als Medion, dat de ambitie heeft om het tot een gerespecteerd computerbedrijf te schoppen komt zo’n imago dus niet van pas. Daarom wil Medion voortaan hun producten aanbieden als een echt A-merk.

Allereerst gaan de dochtermerken Cybermaxx, Lifetec en Microstar voortaan onder Medion door het leven. Daarnaast zullen de producten via de winkelketens Expert en de Makro verkocht worden. Hier blijft het echter niet bij. Een bedrijf die serieus genomen wilt worden moet ook met serieuze producten op de markt komen. Daarom heeft Medion tijdens de CeBIT dit jaar twee nieuwe notebooks geïntroduceerd die de concurrentie moeten aangaan met de EEE-pc en de MacBook Air.

De 15" notebook draagt de naam Akoya S5610, en heeft net zoals de MacBook Air een plat design. Daarnaast beschikt de notebook onder andere over een Centrino-processor, e-SATA en een HDMI-ingang. Verdere informatie is vooralsnog nog niet bekend gemaakt. De andere notebook met een 10" scherm zal de concurrentie aan moeten gaan met de EEE-pc. Deze wordt standaard uitgerust met een harde schijf en zal slechts voor 400 euro verkocht worden. Er is ook nog een 8,6" model gepland die op een later termijn uit moet komen, dit notebook wordt voorzien van intern flashgeheugen. De notebooks zouden in augustus moeten verschijnen.