LG komt met een dunne LCD-televisie. De televisie is slechts 45 mm dik en ondersteund alle gangbare technologieën, zoals High-Definition.

De televisie komt beschikbaar van 32 inch tot en met 52 inch formaten. De televisie draagt het typenummer ‘Scarlet LG60’ en heeft aanraaksensoren aanboord, waarmee de televisie gemakkelijker te bedienen is. Een andere nieuwe functie is de automatisch helderheid-aanpassing. Wanneer het licht is zal de helderheid van het beeld vanzelf veranderen. Volgens LG levert dit een zeer goed beeld op.

Hitachi heeft op dit moment het wereldrecord in handen wat betreft ‘dikheid’ van televisies, dit record staat op 35 millimeter.

LG meldt dat de televisie ook ondersteuning heeft voor een ‘Expert-modus’. In deze modus zal de televisie zelf het beste beeld uitzoeken wat past bij de bron van het signaal. Het beeld wordt dan anders ingesteld als er bijvoorbeeld een console op aangesloten is. Verder heeft de televisie beschikking over een volledige HD-ondersteuning, 100Hz, USB-ondersteuning en een 15,000:1 contrast ratio.

LG kwam met een unieke reclamecampagne voor deze nieuwe televisie serie. Ze maakte een video trailer die erop leek dat er een nieuw televisie programma kwam genaamd Scarlet. Alleen betrof het dus een nieuwe lijn televisies. Niet alleen veel consumenten en de media waren erin getrapt, ook veel bekende sterren uit Hollywood. Tijdens een groot feest in Hollywood werd duidelijk dat er veel mensen in de maling waren genomen. Zie hier de video die LG van te voren heeft verspreidt.