1 min

Tags in dit artikel

,

Microsoft is niet van plan om het mislukken van de overname van Yahoo te compenseren door andere overnames van internetbedrijven te doen. Deze uitspraken zijn gedaan door top-bestuurders verantwoordelijk voor de online-strategie van Microsoft.

Al langer wordt er gespeculeerd over de volgende stap van het bedrijf sinds de overnameplannen van Yahoo afketsten. In plaats van Microsoft koos Yahoo voor Google als partner op de advertentiemarkt. Geruchten gaan dat Microsoft bedrijven zoals Facebook en de AOL-divisie van Time Warner op het verlanglijstje van het bedrijf uit Redmond staan.

Steve Ballmer heeft deze geruchten tegengesproken. Volgens hem heeft het bedrijf geen ‘plan-B’ om de online aanwezigheid van het bedrijf te vergroten. In een interview met de Financial Times laat Ballmer het volgende weten: "Mensen weten niet waar ze het over hebben. Op het einde van de dag gaat her over het advertentie-platform, dit gaat niet over een of andere applicatie."

Kevin Johnson, hoofd Windows- en internetbusiness, doet hier nog een schepje bovenop. Volgens hem was de Yahoo-overname puur gebaseerd op de noodzaak om de greep van Microsoft op de advertentiemarkt te versterken. Het zoekmachine-aandeel was hier het belangrijkste aspect van.