1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Google gaat bedrijven die gebruik maken van Google Apps in het geval van downtime terugbetalen met zogenaamde ‘use credits’. Volgens Google is dit voor bedrijven veel voordeliger en zorgt het voor minder problemen.

In het Service Level Agreement van Google Apps wordt een uptime van 99,9 procent beloofd. Dit houdt in dat de dienst van Google per maand zo’n tien tot vijftien minuten onbereikbaar mag zijn. In februari waren er echter grote problemen met Google Apps waardoor de 99,9 procent uptime niet gehaald werd. In plaats van bedrijven een vergoeding te geven in geld, gaat het bedrijf dit doen met zogenaamde ‘use credits’.

De reden dat Google hiervoor kiest is dat het volgens Dave Armstrong, marketingdirecteur EMEA voor de Google Enterprise-producten ‘financieel uitdagend is vanuit een logistiek perspectief. Ik ken de details niet, maar ik denk dat credits een logischer manier zijn om iets terug te doen voor bedrijven die te maken krijgen met onderbrekingen. Anders moeten ze hun boeken weer bijwerken voor de voorgaande maand. Bovendien is het meer recht door zee.’

Deze SLA is alleen van toepassing voor gebruikers van de betaalde versies. Zowel grote als kleine bedrijven hebben al aangegeven blij te zijn met het nieuwe betaalmiddel in het geval van een vergoeding.