De KLM heeft naar aanleiding van een onderzoek van de Europese Commissie de prijzen op de website aangepast. De Europese Commissie deed namelijk onderzoek naar de prijzen die luchtvaartmaatschappijen op hun sites weergeven.

Uit dit onderzoek, dat 1,5 jaar geleden gehouden werd, kwam naar voren dat heel veel onderzochte websites de consument probeerde te misleiden. Dit deden ze door een prijs weer te geven zonder de nog bijkomende toeslagen en andere kosten. Hierdoor kwam de consument er pas tijdens het boeken achter dat de totale prijs hoger uit zou vallen. Er zijn toen afspraken gemaakt dat de prijzen voortaan inclusief alle toeslagen en bijkomende kosten op de website getoond dienen te worden.

Na de waarschuwing van de Europese Commissie hebben al 115 van de 137 onderzochte websites hun beleid aangepast. In maart van dit jaar deed de Europese Commissie dit onderzoek nog dunnetjes over waaruit bleek dat vijftien van de zestig onderzochte websites nog steeds niet voldeden aan de eisen. Het gaat om onder andere Air France-KLM en British Airways.

De KLM heeft net voor het weekeind alle prijzen op de site aangepast om zo te voldoen aan de eisen. Enkele dochters van KLM, waaronder Transavia en VLM Airlines voldeden al aan de eisen.