1 min

Tags in dit artikel

, , ,

T-Mobile heeft zijn belstatus weer beschikbaar gemaakt voor klanten. De belstatus van de telecomprovider is ongeveer twee maanden offline geweest door een technische storing. De systemen zijn nu echter weer up and running.

De problemen begonnen toen T-Mobile de klantenbestanden van Orange ging samenvoegen met die van T-Mobile. De systemen waren toen de weg kwijt, waardoor er gedurende een tijd niets meer mogelijk was. Bellen en sms’en ging nog, maar ook winkels waren even de administratie kwijt. Dit euvel is vervolgens snel verholpen, waardoor de systemen weer deels functioneerde.

De belstatus werd echter vergeten hierbij. Die bleef onbereikbaar voor alle T-Mobile-klanten, vele gedupeerde lieten zich negatief uit over T-Mobile op fora en dergelijk. T-Mobile reageerde hier vervolgens op met de melding dat men mogelijk in aanmerking komt voor coulance. Hoe dit er precies uit zal zien, is een afspraak tussen de klant en T-Mobile.

T-Mobile heeft de systemen op 28 september weer online weten te brengen, zo meldt de telecomprovider op zijn website. De systemen hebben er ongeveer twee maanden uitgelegen, maar de belstatus weer terug online.