1 min

Tags in dit artikel

, ,

De tevredenheid van klanten in de IT-wereld loopt nogal terug door de crisis. Veel klanten zeuren vooral om de prijs, toegevoegde waarde, professionaliteit, betrouwbaarheid en integriteit.

Dit komt naar voren uit een onderzoek van Incompany, dat jaarlijks wordt gedaan door Blauw Research. Uit de 4750 "dicision makers" komt een gemiddeld rapportcijfer voor een IT-bedrijf uit op een 6,6. Uit het onderzoekt blijkt dus dat bedrijven minder goed zijn in performance te leveren. De toegevoegde waarde en professionaliteit zijn gezakt naar het oude niveau, wat veel te laag is volgens Incompany. De prijs scoort een 6,48, veel klanten zijn niet blij met de prijzen die ze moeten betalen.

De prijs is volgens de onderzoekers doorslaggevend als het gaat om de klanttevredenheid. De bedrijven die nogal stunten met hun prijzen krijgen meer populariteit en de bedrijven die hoge uurtarieven hebben krijgen massaal kritiek. De klanten zijn dit jaar niet te spreken over de betrouwbaarheid en integriteit. Het onderzoeksbureau meldt dat IT-bedrijven het eigenbelang te veel laten meespelen in de advisering. Volgens het onderzoeksbureau een oud probleem dat de kop opsteekt.

Er zijn wel een aantal bedrijven die zeer goed scoren in de IT-wereld, het zou gaan om Unisys, Fujitsu Services, Hewlett-Packard en Deloitte Consulting. Deze bedrijven scoren dit jaar ver boven de zeven. Unisys is het beste IT bedrijf in de ranglijst, het bedrijf zou een negen hebben gekregen.