1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De prijsverlaging van de Nintendo Wii heeft volgens Reggie Fils-Aime, President van Nintendo in de VS, een merkbare impuls gegeven aan de Wii-verkopen. Met releases als Wii Fit Plus en New Super Mario Bros. Wii hoopt Nintendo nog meer mensen over de streep te trekken.

Reggie Fils-Aime maakte duidelijk dat er 50 miljoen klanten in de Verenigde Staten zijn die geïnteresseerd zijn in gaming, maar nog geen console hebben. Globaal zouden het er zelfs 150 miljoen zijn volgens Fils-Aime. "Er zijn letterlijk miljoenen consumenten die een Wii willen maar aan de zijkant staan. Ze wachtten op dat kleine duwtje, de prijsverlaging en de lancering van belangrijke software zoals Wii Fit Plus. We geloven dat ze daardoor over de streep komen om ook in de boot te stappen."

Ondanks dat er geen concrete cijfers naar buiten werden gebracht, liet Fils-Aime wel weten dat de consumenten positief op de prijsverlaging hebben gereageerd en er dus meer verkocht is. Ook liet hij doorschemeren dat er de komende drie maanden, 140 Wii-spellen komen van third-party ontwikkelaars.

Volgens NPD, een bedrijf dat de verkopen van hardware en software volgt, waren de verkopen in augustus 39 procent minder dan augustus vorig jaar. In de vijf maanden na april vielen de verkopen 50 procent slechter uit dan vorig jaar. En ook grote releases als Wii Music en Animal Crossing presteerden onder verwachting.