Borderlands gaat drie miljoen keer verkopen

Apps & Software

Gearbox president, Randy Pitchford, deed recentelijk een boekje open over de ontwikkelstudio van Borderlands, namelijk Gearbox. Hij deed dit op de DICE Summit 2010. Borderlands kwam uit de bus als succesvol spel volgens Pitchford.

Uit cijfers van de NPD Group bleek dat in de Verenigde Staten in 2009 Borderlands de meest succesvolle nieuwe franchise was. Afgelopen december werd er nog bekend gemaakt dat het spel twee miljoen keer over de toonbank was gevlogen. Pitchford zei: "We kijken nu naar een spel dat drie miljoen keer verkocht raakt." Het is niet helemaal duidelijk over drie miljoen al gepasseerd is, of dat de drie miljoen de te halen eindstreep is.

De combinatie van first-person-shooter en role-playing-game blijkt het goed te doen. In tegenstelling tot de verwachtingen van analist Michael Pachter. Hij verwachte voor het spel een vroege dood omdat het moest opboksen tegen spellen als Call of Duty: Modern Warfare 2 en Dragon Age: Origins. Borderlands heeft bewezen geen snelle dood te sterven, het spel zorgde voor succes bij Gearbox. Gearbox heeft met het succes van Borderlands in totaal 25 miljoen spellen verkocht, wat bruto 500 miljoen dollar opleverde sinds de oprichting van het bedrijf.

Eerder kwamen er al twee uitbreidingen uit als downloadable content, namelijk ‘The Zombie Island of Dr. Ned’ en ‘Mad Moxxi’s Underdome Riot’. De nieuwe aankomende downloadable content ‘The Secret Armory of General Knoxx’, zou volgens Pitchford groter zijn dan de twee voorgaande delen samen en het maximaal haalbare level verhogen met elf levels.