1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Kabelbedrijf Ziggo meldt dinsdagavond dat zo’n anderhalf miljoen huishoudens in Nederland geen televisiesignaal ontvangen. Vermoedelijk gaat het hierbij om een landelijke storing.

Een woordvoerster van Ziggo bevestigt dat er in de oostelijke helft van Nederland, van Groningen tot aan Limburg, een storing is in het televisiesignaal. Het is onduidelijk wat de oorzaak van de storing is en ook is het onbekend of telefonie- en internetgebruikers van Ziggo eveneens problemen ondervinden.

Op Twitter stromen momenteel de klachten over de storing binnen, wat een indicatie geeft over de impact van het probleem. Daar valt onder andere te lezen dat Ziggo mogelijk tot woensdagmiddag nodig zal hebben om het probleem op te lossen. Ook de website van de kabelaar is momenteel onbereikbaar, mogelijk door de toestroom van klanten die willen weten waarom hun televisiesignaal weg is.

Update 22:30

De storing lijkt inmiddels voor (een deel van) de klanten van Ziggo te zijn opgelost. Tegenover nu.nl verklaarde een woordvoerster dat de oorzaak van het probleem ligt in een verdeelstation in Zwolle, dat problemen had met de stroomvoorziening. Zowel de noodgenerator als batterijen verzaakten om de stroomvoorziening over te nemen. Het televisiesignaal wordt daarom nu tijdelijk via een ander verdeelstation verspreidt.