MySpace ondergaat momenteel een compleet nieuwe make-over en dit weekend hadden ze het nieuwe logo onthuld bij de Warm Gun Design Conference in San Francisco.
Eerder kondigde het sociale netwerk aan dat ze een nieuw design voor de website aan het creëren waren om meer gebruikers te trekken. MySpace is sinds september 2008 flink gedaald in gebruikers. Het sociale netwerk was in een jaar tijd gezakt van de vierde best bezochte site van de wereld, naar de elfde best bezochte site. Waarschijnlijk kwam dit door de opkomst van andere sociale netwerken zoals Facebook en Twitter. Maar in plaats van de handdoek in de ring te gooien, probeert MySpace opnieuw de aandacht te krijgen door middel van een geheel nieuw design en logo.
Op het nieuwe logo staat het woord ‘My’ gevolgd door een wit-ruimte. Volgens TechCrunch zal de wit-ruimte gevuld worden met een ‘kunstwerk’ van gebruikers die getoond wordt als de gebruiker met de muis over het logo gaat. "MySpace is een platform voor personen voor wie ze maar willen zijn, dus hebben wij besloten om ze daarvoor de ruimte te geven", aldus Mike Macadaan van MySpace.
Volgens TechCrunch moet het nieuwe design aan het eind van dit jaar te zien zijn op MySpace. Voor een klein concept verwijs ik je door naar de video.