2min

Gisteren heeft Microsoft Nederland de nieuwe versie van MSN.nl uitgebracht voor alle bezoekers. De vernieuwde homepage biedt onder andere de integratie van sociale netwerken. In vergelijking met de oude versie van MSN.nl is het aantal banners flink afgenomen.

De nieuwe versie van MSN.nl was al een aantal weken live voor een deel van de gebruikers. Volgens Microsoft is de website vanaf gisteren voor iedereen openbaar gemaakt. Jeroen Verkroost, executive producer van MSN.nl, vertelt tegenover WebWereld dat zij meer rust wilden uitstralen en dat ontbrak volgens Verkroost bij de vorige versie van de website. "Het nieuwe design maakt de site lichter, meer open en overzichtelijker", vertelt hoofdredacteur Merijn Aalbers.

Met de vernieuwing van de website zijn ook Facebook en Twitter geïntegreerd. De laatste updates uit de sociale netwerken, MSN en Hotmail zijn rechts op de MSN-homepage te vinden. Maar de gebruikers moeten apart op Twitter en Facebook inloggen, behalve als ze die netwerken al hebben toegevoegd binnen Windows Live.

De hoofdpagina toont nu meer ruimte voor de inhoud. Dit komt door dat de banner aan de bovenkant is verdwenen. Microsoft laat aan WebWereld weten dat ze de inkomsten niet alleen uit advertenties halen maar ook uit advertorials. Volgens Verkroost werkt Microsft steeds meer met gesponsorde content en het bevalt goed. "We calculeren een licht verlies aan inkomsten door het weglaten van de bovenste banner in, maar dat zal uiteindelijk worden gecompenseerd", aldus Verkroost.

De mobiele site is ook in een nieuw jasje gestoken. Speciaal voor de reizende gebruiker toont de website het laatste filenieuws en weerberichten.