1 min

Vanaf vandaag is het mogelijk om online videomateriaal van RTL ook via Hyves te bekijken. RTL Nederland en Hyves sloten een samenwerkingsovereenkomst waardoor het sociale media platform gevuld gaat worden met clips en fragmenten van populaire RTL programma’s.

Zo zullen er fragmenten uit X-factor, Goede tijden slechte tijden en RTL Nieuws beschikbaar komen. Ook krijgt Hyves exclusieve content onder de naam "Hyves exclusive", waaronder de komische serie ‘Gooische Frieten’. Naast RTL zou Hyves ook in gesprek zijn met SBS Broadcasting en de Publieke Omroep. Gezien Hyves niet verwacht nog meer te kunnen groeien met ruim 9,3 miljoen profielen, probeert men de vaste gebruikers te verleiden om nog meer tijd op de website door te brengen.

Het al eerder gelanceerde Hyves.tv trekt per maand meer dan 2,5 miljoen kijkers en dit zal volgens beide partijen alleen nog maar gaan toenemen met de komst van deze nieuwe samenwerking. "RTL wil daar zijn waar de consument zich ook bevindt. Het gebruik van sociale media in combinatie met televisie neemt een enorme vlucht. Door de integratie van onze kwalitatief hoogwaardige videocontent op Hyves.TV speelt RTL in op deze trend." aldus Arno Otto, Managing director RTL digital media.