Volgens Crytek executive producer Nathan Camarillo was de dag dat Crysis 2 uitlekte een zware en donkere dag voor de studio. Camarillo noemt de ervaring zelfs traumatisch voor de 250 werknemers.

Camarillo zag met eigen ogen aan hoe zijn collega’s deze dag droevig door de gangen schuifelde. Iedereen was erg enthousiast over het spel, de kwaliteit en wat men had weten te bereiken. Het uitlekken deed wat met mijn collega’s aldus Cryteks executive producer Nathan Camarillo. Volgens de game ontwikkelaar was de versie die is uitgelekt er een uit een vroeg stadium waarin de game nog erg lelijk was en vol bugs zat.

Camarillo maakte zich ook zorgen over de financiële schade die het uitlekken aan zou richten. Mensen waren direct aan het downloaden geslagen en er werden meteen video’s op youtube geplaatst. Daarmee krijgt de consument volgens Camarillo ook een verkeerd beeld van de game. Doordat de uitgelekte versie een hele vroege versie is van het spel, zou de gamer niet het "WOW" effect krijgen, dan wanneer de game voor het eerst in de uiteindelijke vorm gespeeld wordt.

Het eerste deel van Crysis had volgens Nathan ook last van dit probleem. "De game werd keer op keer uitgesteld terwijl de marketing afdeling meer en meer video’s online plaatste en daardoor meer en meer details prijs gaf. Toen het spel eindelijk op de markt kwam, hadden de meeste gamers zoiets van: hmm, heb ik al gezien" Camarillo zegt wel veel positieve reacties te hebben gehad vanuit de community.