1 min

Tags in dit artikel

, ,

Amerikanen zijn nu meer dan ooit positiever over Microsoft-software, zo blijkt uit onderzoek dat vandaag is gepubliceerd.

Microsoft heeft een record gehaald van 79 punten in de nieuwste poll uitgevoerd door de American Customer Satisfaction Index (ACSI), een consumentenonderzoek gestart door de universiteit van Michigan.

Dat is een stijging van drie punten, of zeven procent, waarmee Microsoft de hoogste score haalt sinds de start van het jaarlijkse onderzoek in 2006. Ook laat het zien dat Microsoft het Windows Vista-debacle achter zich heeft gelaten, zo claimt David VanAmburg, de directeur van ACSI.

"Microsofts voortdurende verbeteringen van de afgelopen drie jaar suggereren dat we niet langer te maken hebben met het Vista-fenomeen", zo vertelt hij, waarbij hij refereert naar de vele negatieve publiciteit van de lancering van Windows Vista begin 2007.

De beoordeling van ACSI is de afgelopen drie jaar verbeterd, sinds de laagste stand in 2008 van 69 punten. Toen de opvolger van Vista werd gelanceerd, Windows 7, kreeg Microsoft erg positieve publiciteit. Toch zegt de directeur van ACSI dat niet zomaar de conclusie kan worden getrokken dat hierdoor de populariteit van Microsoft is gestegen.

Hij stelt namelijk dat de toegenomen tevredenheid ook komt omdat de industrie in zijn geheel volwassener wordt, doordat veel software eenvoudiger is en minder fouten bevat. "Hoewel dit goed nieuws is voor Microsoft, stijgt het aantal tevreden klanten hetzelfde als de rest van de industrie", zo vertelt hij.