1 min

Gisteren konden we de verkoop van MySpace al bevestigen, vandaag blijkt dat naast Specific Media ook Justin Timberlake een aandeel in MySpace heeft gekocht. Hoe de verdeling precies is tussen Timberlake en Specific Media is niet duidelijk. Wel zou de zanger en ondernemer meer willen doen dan alleen zijn gezicht en geld aan de dienst verbinden.

Welke zakelijk rol Timberlake gaat vervullen binnen de MySpace organisatie is nog onduidelijk. Wel is duidelijk dat hij zich echt met het sociale netwerk wilt gaan bemoeien. Een grappig detail is dat Timberlake ook mee speelde in de film The Social Network over Facebook. Hierin vervulde Timberlake de rol van Napster-oprichter Sean Parker. Kennelijk is er een soort liefde ontstaan voor sociale netwerken waardoor Timberlake nu zijn eigen netwerk heeft gekocht.

Timberlake mag zichzelf nu zanger, platenbaas, ondernemer, acteur en een tweede Zuckerberg noemen. In totaal werd er 35 miljoen op tafel gelegd voor MySpace, hoeveel daarvan is geïnvesteerd door Timberlake is onbekend.

MySpace was enkele jaren geleden het grootste sociale netwerk en een van de best bezochte websites ter wereld. Timberlake wil mijn zijn visie MySpace terug op dat niveau brengen. ‘Men heeft behoefde aan een plek waar fans hun favoriete artiesten kunnen ontmoeten, naar hun muziek kunnen luisteren en video’s kunnen bekijken’, aldus Timberlake.