1 min

Facebook komt bedrijven tegemoet in het gebruik van het sociale netwerk. Om het netwerk beter te kunnen benutten heeft Facebook een handleiding gepubliceerd die bedrijven helpt Facebook in te zetten als onderdeel van de marketing van een bedrijf.

In de handleiding laat Facebook het gebruik van advertenties, gesponsorde verhalen, pagina’s en het gebruik van plugins en apps op de site zien. Alles is er op gericht om duidelijk te maken wat er mogelijk is met Facebook als onderdeel van de marketing.

Facebook is met de het gebruik voor bedrijven een stuk verder dan Google+, wat recentelijk nog alle bedrijfsprofielen afsloot omdat ze bezig zijn met profielen speciaal voor bedrijven.

De handleiding is geen aankondiging van nieuwe mogelijkheden voor bedrijven, en het lijkt daarom slechts een manier om nogmaals aan bedrijven duidelijk te maken wat er mogelijk is.

Dat Facebook druk bezig is om een groot advertentieplatform te worden is duidelijk. De omzet van Facebook groeit sterk. Wat deze cijfers precies zijn is niet duidelijk omdat er nog geen verplichting is om decijfers te publiceren. Eerder dit jaar lekte er al wel een document uit wat naar investeerders gestuurd was waarin duidelijk werd dat Facebook een omzet van 2 miljard dollar draaide. Zodra Facebook naar de beslissing maakt om naar de beurs te gaan moet het bedrijf wel alle cijfers openbaar maken.