1 min

Uit onderzoek van het GfK blijkt dat iPhone bezitters het meest loyaal zijn aan hun telefoonmerk.

Een onderzoek van GfK beweert dat iPhone-bezitters minder snel hun smartphone met een ander merk zullen vervangen dan Android-gebruikers. 86 procent zegt hierna opnieuw een iPhone aan te schaffen. Dit percentage ligt bij de Android-gebruikers op 60 procent en bij de BlackBerry-gebruikers op slechts 48 procent.

Van alle smartphone bezitters zegt 63 procent te zweren bij hun huidige merk te blijven. Dit is voornamelijk te danken aan de diensten die hierbij gepaard gaan zoals iMessage, iCloud en de App Store. Uit het onderzoek blijkt verder dat de smartphonemarkt met 49 procent is gegroeid ten opzichte van het zelfde kwartaal vorig jaar.

Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 4.500 smartphonebezitters uit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italie, Spanje, Brazilië, China, de Verenigde Staten en Japen. In een soortgelijk onderzoek dat vorig jaar plaatsvond bleek dat 56 procent van de iPhone-bezitters trouw zou blijven aan het merk.