2min

Tags in dit artikel

, ,

De technische problemen rondom internetbankieren bij ING zijn tot op heden nog niet opgelost. De bank voert momenteel een aantal testen en controles uit in een afgeschermde omgeving. Hierdoor kan slechts een beperkt aantal klanten tegelijk inloggen om te internetbankieren.

Vandaag is de vierde opeenvolgende dag dat internetbankieren bij ING niet naar behoeven werkt. De bank wordt al sinds afgelopen zondag getroffen door technische problemen, waardoor klanten niet of slechts in beperkte mate via internet betalingen kunnen verrichten. Gisteren konden gebruikers nog steeds niet inloggen op Mijn ING. Ook mobiel bankieren en het verrichten van betalingen met iDeal was niet mogelijk.

Ook vandaag zijn nog niet alle problemen verholpen. Weliswaar is het mogelijk om te internetbankieren, maar ING heeft hier paal en perk aan gesteld: slechts een kleine groep klanten kan op dit moment gebruik maken van ING’s internetdiensten. Dit is gedaan om een aantal controles uit te kunnen voeren in een stabiele omgeving.

"Na de storingen van gisteren zijn Mijn ING, de Mobiel Bankieren App en iDEAL weer beschikbaar. ING wil u als klant een gecontroleerde, stabiele omgeving aanbieden om online uw bankzaken te kunnen regelen. Vandaag wordt een aantal testen en controles uitgevoerd om een stabiele omgeving te waarborgen. Daarnaast zit er tijdelijk een maximum op het aantal klanten dat gelijktijdig kan inloggen op Mijn ING en op de Mobiel Bankieren App. Het kan dus helaas voorkomen dat u niet in één keer kunt inloggen. Ons advies is om het dan na enige tijd nogmaals te proberen. Wij werken hard aan het oplossen van het probleem en bieden onze excuses aan voor het ongemak", aldus ING op haar website.

In een verklaring laat de bank weten dat de problemen van de afgelopen dagen het gevolg waren van een database die niet goed werkte. ING voert zoals gezegd vandaag een aantal testen uit en hoopt de dienstverlening zo snel mogelijk weer te kunnen herstellen.

De bank hoopt dat de problemen zo snel mogelijk weer verholpen zijn. "Het schaamrood staat ons op de kaken, dit is niet de dienstverlening die je van ING zou mogen verwachten", aldus de ING.