2min

Tags in dit artikel

, , ,

In een samenwerking met klantenservicebedrijf 24/7 wil Microsoft het soort klantenservice zoals we dat nu kennen graag volledig op de schop gaan nemen.

Microsoft doet in een persbericht uitspraken over hoe het bedrijf de toekomst ziet van klantenservices. De ontwikkelingen hierin zouden niet zijn meegegaan met de evolutie van de hedendaagse technologie. De samenwerking met 24/7 zou hiermee grote veranderingen moeten brengen. Het doel is om een ‘natural user inferface’ (NUI) te combineren met een op cloud gebaseerd klantenservice platform. Microsoft is al bezig om NUIs te laten werken met gebaren en spraak en wil dit toepassen op een breed scala aan apparaten, zodat het de nieuwe standaard wordt voor klanten. Op die manier zou de manier waarop mensen interactie hebben met technologie, bedrijven en elkaar veranderen. Er wordt gebruik gemaakt van Predictive Experience (PX), hiermee kunnen meer dan 2.5 miljard spraak- en online zelfservice-interacties behandeld worden per jaar.

Microsoft schetst de volgende situatie van hoe de interactie tussen klant en bedrijf in de toekomst zal worden. Wanneer een credit card wordt geblokkeerd in verband met verdachte transacties krijg je hierover een bericht waarna je zelf actie moet ondernemen. In de toekomst zal dit bericht worden toegezonden op de best mogelijke manier die voor jou op dat moment uitkomt, bijvoorbeeld op je smartphone wanneer je onderweg bent. Niet alleen zal je de melding krijgen dat er een verdachte transactie heeft plaatsgevonden, maar zal er ook geanticipeerd worden op welke acties je hoogstwaarschijnlijk zal ondernemen. Zo zal je door middel van onder andere spraak de volgende stap kunnen zetten, zoals direct de creditcard te annuleren en vervolgens een nieuwe bestellen, bijvoorbeeld.

Klanten verwachten vandaag de dag niet alleen dat bedrijven diensten op een natuurlijke en inventieve manier brengen, maar ook dat zij op een slimme manier interactie hebben via een breed aantal kanalen. Hieronder vallen mobiele apparaten, social media, het internet en zelfs via de televisie in de woonkamer. Met Kinect en Windows Phones heeft Microsoft natuurlijk al de benodigde hardware op de markt om dit in de nabije toekomst te realiseren.