2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft breidt haar webportal MSN uit met msnNOW, een verzameling van de laatste trending topics op Facebook, Twitter, haar eigen Bing zoekmachine en BreakingNews.com.

De nieuwe ‘social reader’ zal bereikbaar zijn via het internet, Facebook en mobiele apps. Microsoft heeft twintig redacteuren aangesteld om msnNOW te beheren. Zij volgen de trending topics op Facebook, Twitter, de Bing zoekmachine en BreakingNews.com (een samenwerking tussen MSN/NBC). Trending berichten zullen constant geüpdatet worden in een "Biggest Movers" lijst. Het team selecteert hier nieuws uit en schrijft er een eigen artikel van 100 woorden over welke op de homepage van msnNOW geplaatst wordt.

Bob Visse van MSN noemt msnNOW "een rivier van real-time content". Bij elk artikel zal een klein icoon te vinden zijn van welke bron het nieuws afkomt. Dit zijn geen knoppen om het nieuws te delen, maar Visse belooft dat er mogelijkheden komen om te delen en te reageren. Nieuws wat geen eigen artikel krijgt wordt gelinkt aan een Bing zoekresultaat welke direct naar de originele bron leidt. Google+ wordt op het moment nog niet ondersteund, maar Microsoft staat open om ook dit netwerk te integreren.

Visse geeft aan dat MSN zich richt op een jongere doelgroep, welke altijd sociaal aanwezig is en een online leefstijl volgt, zoekend naar informatie. De nieuwe portaal is ontworpen op het starten van een conversatie. "Kort en krachtige headlines en afbeeldingen staan centraal", zegt Visse met de jongere doelgroep in het achterhoofd. In de toekomst wil het richting de Metro-stijl interface werken, maar een Windows Phone applicatie zit er voorlopig nog niet in.