1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Gamebedrijf Quantic Dream heeft op de Game Developers Conference een technische demo laten zien van een nieuwe game engine. De demo toont de visie van Quantic Dream over de toekomst van virtuele prestaties in videospellen.

Het bedrijf dat onder meer bekend is van Heavy Rain, heeft de nieuwe engine van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Het verbeteren van de visuele effecten is één van de punten waar het Franse bedrijf zich op focust. Met de Heavy Rain engine was dit niet mogelijk, volgens Cage, CEO van het bedrijf.

Het tweede onderdeel waar games van Quantic Dream in uitblinken, is het overbrengen van emoties en acteerprestaties. Ook dat wil de Cage naar een hoger niveau tillen. Met Heavy Rain werd er net als bij veel andere games spraak en lichaamsanimaties apart van elkaar opgenomen om deze achteraf bij elkaar te voegen. Op deze manier is er een kans dat het niet goed in elkaar overloopt, al gold dat niet voor Heavy Rain. Nu is er gekozen voor een techniek welke ook bij Avatar is gebruikt. Zowel stem als bewegingen worden samen opgenomen.

Cage wilde deze nieuwe opnametechnieken en game engine demonstreren voordat het begon met de productie. Zo is een korte showcase ontwikkeld waarmee ideeën en technologieën getest konden worden en is "Kara" ontstaan.

"Kara" is dus niet Quantic Dream’s volgende game, niet het volgende personage, niet de wereld en niet het verhaal, slechts een demo.