2min

Apple verricht momenteel onderzoek naar de WiFi-problemen van de nieuwe iPad. Een aantal bezitters van Apple’s nieuwste tablet klagen steen en been op het gebruikersforum over een slechte WiFi-ontvangst. Hoog tijd dus om voor eens en altijd duidelijkheid te verschaffen.

De aard van de klachten over het WiFi-probleem op het Apple Forum lopen uiteen. De ene gebruiker klaagt dat hij sporadisch verbinding kan maken met een draadloos netwerk, de ander zegt dat de snelheid van de WiFi-verbinding onder de maat is en weer een ander beklaagt zich dat hij alleen draadloze netwerken kan ontvangen met een zwak signaal. Opmerkelijk genoeg lijken alleen de WiFi-modellen last van dit probleem: bij de 4G-modellen is geen vuiltje aan de lucht.

Op het moment van schrijven hebben meer dan 700 consumenten van zich laten horen op het forum. Een teken dat het probleem reëel is. Daarom verricht Apple op dit moment onderzoek naar de uiteenlopende klachten over de WiFi-verbinding, zo blijkt uit een intern AppleCare-document. Apple-medewerkers bij de servicedesk hebben de opdracht gekregen om de tablet in te nemen en op te sturen naar het hoofdkantoor voor nader onderzoek. Apple zal de tablets die met dit probleem kampen vervangen.

De eerste klachten over de WiFi-ontvangst stroomden al enkele dagen na de lancering van de nieuwe iPad binnen. Tevens beklaagden consumenten zich dat de tablet warmteproblemen heeft. Uit onderzoek van de consumentenbelangenorganisatie Consumer Reports bleek dat de nieuwe iPad tot wel 46 graden Celsius warm kon worden. Andere onderzoekers stellen echter dat de de nieuwe iPad slechts een fractie warmer wordt in vergelijking met andere tablets. Ten slotte hebben sommige consumenten vastgesteld dat de nieuwe iPad laadproblemen heeft bij zwaar grafisch gebruik.