2min

Tags in dit artikel

, , ,

Klanten van de Rabobank kunnen momenteel geen bankzaken regelen. De bank kamp momenteel met een storing waardoor klanten niet kunnen inloggen. Wanneer de problemen verholpen zullen zijn is niet bekend.

De storing bij de Rabobank doet zich al sinds vanmiddag rond 14:30 voor. Via Twitter laten gebruikers hun ongenoegen blijken. Ze klagen dat ze geen aankopen kunnen doen, omdat ze geen betalingen via iDeal kunnen afronden. Ook inloggen is niet mogelijk. Wie de website van de Rabobank bezoekt en op "Internetbankieren" klikt, ziet dat de webbrowser de hele tijd verbinding probeert te maken. Het regelen van je bankzaken via internet is er dus ook niet bij. Ook inloggen via de app is niet mogelijk.

De oorzaak van de storing is onbekend. Een woordvoerder van het bedrijf laat weten dat het geen idee heeft wanneer de storing verholpen zal zijn. "We zijn hard bezig om de storing op te lossen", aldus de zegsman.

De Rabobank is niet de eerste grote Nederlandse bank die dit jaar met een storing kamp. Eind januari werd ING getroffen door een storing in de database. Daardoor konden klanten enkele dagen niet of beperkt internetbankieren. Webwinkels klaagden dat ze door de storing enkele miljoenen euro’s schade hadden geleden.

Update: in een twitterberichtje laat de Rabobank weten dat de storing is verholpen. "De storing is verholpen. Rabo Internetbankieren en Rabo Mobielbankieren doen het weer. Allemaal heel erg bedankt voor jullie geduld!" De bank plaatste het bericht rond de klok van acht uur.