1 min

Smartphone worden bij lange na niet direct gebruikt voor alleen het voeren van telefoongesprekken. Dit blijkt uit een onderzoek wat werd uitgevoerd door O2.

De core-feature van een mobiele telefoon is de mogelijkheid om met het toestel een gesprek te voeren of een sms-bericht te versturen. Echter is deze focus met de komst van smartphones behoorlijk verschoven. In plaats van een mobiele telefoon waarmee je op internet kan, kunnen we nu beter spreken van een mobiele en compacte computer waarmee ook gebeld kan worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de consument de telefoon niet het meeste voor het voeren van een gesprek gebruikt.

Uit een onderzoek van O2 is namelijk gebleken dat er enkele andere features van deze smartphone veel meer worden gebruikt. In het onderzoek komt naar voeren dat de gebruiker zijn of haar telefoon gemiddeld twee uur per dag gebruikt. Hiervan zou de meeste tijd, 24 minuten en 49 seconden, opgaan aan internetten. Met 17 minuten en 39 seconden volgt het volgen van social media op een tweede plek. Het luisteren van muziek eindigt op een derde plaats met een tijdsbestek van 15 minuten en 38 seconden.

Pas op de vijfde plaats vinden wij het voeren van telefoon gesprekken. De gebruikers die mee deden aan het onderzoek zouden volgens O2 elke dag gemiddeld 12 minuten en 6 seconden bellen. Een schamele score, waarbij de functie zelfs in wordt gehaald door het spelen van games, wat op de vierde plek eindigt.