1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Chrome For iOS heeft het eerste stukje marktaandeel weten te veroveren op Apple’s iOS platform. Google’s browser voor het mobiele besturingssysteem van Apple zou volgens de cijfers van Chitika al 1,5 procent van de gebruikers hebben weten te overtuigen om over te stappen op Chrome in plaats van de meegeleverde Safari-browser.

De iOS-versie van de browser van Google werd vorige maand aangekondigd op het I/O event. Ondanks dat Apple dwars heeft gelegen met regels en het verbieden van Google’s eigen rendering engine gaat het de applicatie toch voor de wind. Sinds dat de applicatie in de App Store verscheen blijkt Chrome For iOS namelijk een van de meest populaire gratis applicaties te zijn.

Volgens de laatste cijfers van Chitika heeft Google met Chrome For iOS al 1,5 procent marktaandeel weten te vergaren. Ondanks dat Safari volgens Chitika een monopolie-positie geniet zouden zij een gestage groei van Chrome waarnemen. De aankomende maanden zullen echter uit moeten gaan wijzen of de groei doorzet of toch afzwakt. Het kwartje kan namelijk twee kanten opvallen voor Google. Zo is er een kans dat gebruikers de applicatie een tijdje gebruiken om vervolgens toch terug te keren naar Safari. Echter bestaat er ook een kans dat de groei doorzet en Safari er een serieuze concurrent bij gaat krijgen.