1 min

Foursquare heeft een update uitgebracht voor haar mobiele applicaties. De update verbetert de gebruikerservaring voor zowel de consument als bedrijven. Het bedrijf introduceert namelijk gesponsorde advertenties.

Op deze manier moeten de applicaties van Foursquare volgens eigen zeggen een stuk informatiever worden. Wanneer een gebruiker namelijk ergens incheckt of in de buurt is van een bepaalde winkel die de interesse wekt, zal de applicatie nu advertenties van deze winkel tonen. Zo zal een kledingwinkel de gebruiker bijvoorbeeld op de hoogte kunnen brengen van een nieuwe collectie en kan een bioscoop informeren over een nieuwe film die recent draait.

De update aan Foursquare is volgens de makers voor meerdere partijen een vooruitgang. Zo worden gebruikers geïnformeerd over interessant nieuws maar krijgen winkels ook de kans om meer publiek aan te spreken. Daarnaast ziet ook Foursquare zelf een vooruitgang dankzij de update. Het bedrijf zelf zal namelijk de nodige inkomsten vergaren met het verkopen van advertentieruimte binnen zijn applicaties.