1 min

In een interview met Business Insider laat Google+ VP Bradley Horrowitz weten dat Facebook een sociaal netwerk van het verleden is, dit dankzij de keuze voor advertenties op de populaire sociale mediasite.

Volgens Horrowitz is het plaatsen van advertenties op Facebook alsof je mensen die in gesprek zijn met elkaar onderbreekt met een schaal sandwiches om te vragen of ze er niet toevallig één willen kopen. "Het maakt niet uit of ik sandwiches lekker vind, het maakt niet uit of ze zijn gepersonaliseerd met mijn lievelingsmosterd, het is simpelweg het verkeerde moment om het aan me te verkopen."

Horrowitz stelt dat Facebook zijn gebruikers irriteert en dat merken gefrustreerd raken van het gebruik van advertenties op Facebook. Vervolgens gaat Horrowitz in op de aanpak van Google met het adverteren op social media. De advertenties van Google worden gekoppeld aan zoekresultaten, wanneer gezocht wordt op bijvoorbeeld een magnetron, toont deze een Google+ aanbeveling van een contact. Horrowitz stelt dat deze vorm van adverteren geweldige resultaten behaalt.

Google+ telt op dit moment naar eigen zeggen 100 miljoen actieve maandelijke gebruikers, dit terwijl Facebook een tijd terug furore maakte met het doorbreken van de grens van 1 miljard. Horrowitz stelt blij te zijn met de vooruitgang van Google+, maar dat het nog niet de plek is waar je heen gaat om een vriend een fijne verjaardag te wensen.