1 min

Tags in dit artikel

,

In de loop der jaren hebben microtransacties een steeds grotere rol gekregen binnen games. Men kan exclusieve zaken aankopen of een karakter op cosmetisch gebied aanpassen, door er voor te betalen. Ook is het natuurlijk mogelijk om een spel makkelijker te maken voor jezelf door direct het beste object te kopen. EA is van plan om elke toekomstige game van deze mogelijkheden te voorzien.

Microtransacties hebben zich voor Electronic Arts duidelijk bewezen, zo blijkt uit een vraaggesprek met de financieel directeur van het bedrijf, Blake Jorgensen. "We bouwen in al onze games de mogelijkheid om te betalen voor content. Zij het om een hoger niveau te behalen of om een nieuw karakter, geweer of wat dan ook te kopen. De consument vindt dit prettig en heeft deze manier van zaken doen omarmd." Het blijft voor gamers echter ook mogelijk om games te spelen zonder gebruik te maken van de microtransacties, maar de verleiding zal voor sommigen groot zijn om extra geld uit te geven om wat onzekerheid weg te nemen.

EA heeft een nieuw back-end gebouwd om de microtransacties af te handelen. Het is onduidelijk wat voor specifieke plannen EA heeft per game, maar het wordt wel duidelijk dat EA groot belang heeft bij de implementatie van microtransacties binnen games.