1 min

Tags in dit artikel

,

De ING heeft opnieuw last van een storing. Klanten kunnen geen gebruik maken van de internetdiensten van de bank. Zo kan de website niet geladen worden en is het mogelijk om in te loggen op de mobiele applicaties. Ook iDeal kampt momenteel met problemen.

Wanneer op het moment van schrijven wordt geprobeerd om naar ING.nl te surfen blijft de internetbrowser eindeloos laden, de mobiele applicatie geeft na een laadtijd een time-out weer. ING heeft tegenover Nu.nl bevestigd dat er opnieuw problemen zijn.

Waardoor de nieuwe storing wordt veroorzaakt is onduidelijk. Of er een connectie is tussen deze storing en de storing van afgelopen woensdag is onduidelijk. Op woensdag konden klanten wel inloggen, maar betalingen verliepen vertraagd, afschrijvingen werden dubbel getoond en het getoonde saldo kwam niet overeen met de werkelijkheid. Bovendien kon er bij klanten met een foutief negatief saldo geen pin-actie uitgevoerd worden.

Ook betalingen via iDeal ondervinden hinder. Het gaat hierbij niet alleen om betalingen via ING, maar ook via andere banken. iDeal geeft aan dat de storing op zichzelf staat en geen verband heeft met de problemen bij de ING. Verwacht wordt dat de problemen van iDeal rond 3 uur vanmiddag weer opgelost zijn.

Update (15:15)
Inmiddels lijken de problemen bij zowel ING als iDeal verholpen te zijn.