1 min

Tags in dit artikel

, ,

Google heeft Ivy Ross aangesteld als eindverantwoordelijke voor het ontwerp en design van Google Glass. Ivy Ross heeft nu al een indrukwekkende carriere, ze werkte voorheen voor Mattel, Disney, Swatch, Coach, Calvin Klein en Art.com. Google geeft hiermee een duidelijk signaal af dat de volgende Google Glass voor een veel breder publiek zal worden en niet alleen voor ontwikkelaars en andere techenthousiastelingen.

De opdracht van Ross lijkt meteen duidelijk te zijn. Verander Google Glass van een nerdie ontwikkelaarsproduct in een goed ontworpen consumenten producten voor de massa. Een opdracht die zeker de nodige uitdagingen met zich mee zal brengen. Ross laat zelf weten "haar hele carriere op het kruispunt tussen design en marketing te hebben gestaan". Ook wil ze een antwoord gaan vinden op alle moeilijke en controversiële vragen rondom Glass. Ze noemt verder geen voorbeelden maar dit heeft ongetwijfeld met privacy te maken.

Ross heeft in het verleden ook al brillen en sieraden ontworpen en mogelijk heeft dat de doorslag gegeven voor Google om haar in dienst te nemen. In elk geval zal de volgende generatie Glass er mogelijk een heel stuk beter uit gaan zien.