1 min

Ziggo heeft het klantenbestand van UPC samengevoegd met het eigen klantenbestand en daarbij is het probleem ontstaan dat sommige klanten dezelfde gebruikersnaam hebben. Ziggo heeft besloten dat alle UPC-klanten hun gebruikersnaam mogen houden en alle oude Ziggo-klanten hun gebruikersnaam moeten aanpassen indien die al in gebruik is door een voormalige UPC-klant.

Aan de voorkant zijn UPC en Ziggo inmiddels gefuseerd. Het merk UPC is uit de media verdwenen, de website is opgedoekt en alles draagt nu een Ziggo-label. Aan de achterkant is het bedrijf nog druk bezig om bepaalde systemen op elkaar af te stemmen, waaronder het klantenbestand. Nu de klantenbestanden zijn samengevoegd moeten maar liefst 200.000 Ziggo-klanten een nieuwe gebruikersnaam kiezen, omdat deze gebruikersnaam al in gebruik is door een UPC-klant.

Ziggo stelde voorheen dat het om een kleine groep klanten zou gaan die verplicht hun gebruikersnaam moeten aanpassen. Inmiddels is duidelijk dat het gaat om maar liefst 200.000 klanten. Deze gebruikersnaam is nodig om in te loggen bij Mijn Ziggo, om je producten aan te passen, je facturen in te zien en je e-mailadressen te beheren.