1 min

Logitech laat opnieuw van zich horen, het bedrijf heeft Jaybird overgenomen voor een bedrag van 50 miljoen dollar. Jaybird maakt draadloze oordopjes die via Bluetooth verbonden kunnen worden met een toestel, het merk richt zich voornamelijk op sporters.

Logitech wil met de overname van Jaybird zijn productportfolio uitbreiden met draadloze audioproducten. In 2008 nam Logitech al het bedrijf Ultimate Ears over, die maakte bedraadde oordopjes en richtte zich op de wat meer professionele markt. Inmiddels heeft Logitech die technologie ingezet om actief te worden op de consumentenmarkt, met Jaybird wil Logitech daar nu ook een draadloos portfolio naast zetten.

Jaybird zal zelfstandig blijven bestaan en zal naast de oordopjes ook gewon fitnesstrackers blijven maken, al is dat een beduidend kleiner onderdeel van het bedrijf. Voor Jaybird is de overname door Logitech vooral een kans om snel te groeien, Logitech heeft een uitgebreid distributienetwerk waardoor Jaybird in korte tijd in veel meer markten te koop zal zijn.