1 min

Let’s Encrypt is het betalabel ontstegen en is nu stabiel genoeg om de markt echt te gaan veroveren. Tijdens het betastadium heeft de dienst al 1,7 miljoen SSL-certificaten uitgegeven waarmee websites zich kunnen versleutelen en het internet weer een stapje veiliger kunnen maken.

Let’s Encrypt krijgt ook steeds meer steun vanuit de markt en heeft opnieuw een aantal sponsoren aan zich weten te binden. Bestaande sponsoren als Akamai en Cisco hebben hun platinum sponsorovereenkomst verlengt met nog eens drie jaar. Gemalto, bekende van de simkaarten, is nu een gouden sponsorovereenkomst aangegaan. Tot slot heeft Let’s Encrypt ook een aantal Silver sponsoren weten te strikken, waaronder Duda, Fastly HP Enterprise en ReliableSite.net.

Let’s Encrypt is duidelijk een geslaagd project en gezien het aantal belangrijke sponsoren zal dit project ook niet snel verdwijnen. Het project kan ook rekenen op de steun van EFF, Facebook, Google Chrome, Mozilla, OVH en tientallen andere sponsoren.

Nu het betalabel is verwijderd is de software stabiel genoeg om door iedereen aangeraden te worden en waarschijnlijk zal het uitdelen van certificaten nu in een stroomversnelling komen. Ook beginnen sommige bedrijven al ondersteuning te beiden aan hun hostingklanten om automatisch SSL uit te rollen.