Instagram heeft zojuist een nieuw logo gepresenteerd en het uiterlijk van de website en de apps aangepast. Het oogt allemaal een stuk frisser, maar het is wel even wennen. Het logo is erg kleurrijk geworden terwijl de website en de apps juist meer zwart/wit zijn geworden, uiteraard de foto’s van de gebruikers niet.
Het zal even wennen zijn voor veel Instagram-gebruikers want het zijn best radicale veranderingen, over het algemeen reageren mensen dan minder positief, maar over de kleur van het Spotify-icoontje hoor je tegenwoordig ook niemand meer. Het is even wennen maar dat zal snel gaan.
De nieuwe kleurstelling van de website werd al enige tijd getest, het nieuwe logo komt wel een beetje uit de lucht vallen. Op dit moment worden de updates voor de Android- en iOS-app uitgerold en kan iedereen zijn app bijwerken om het nieuwe ontwerp en icoontje te aanschouwen.
Instagram heeft niet alles op de schop genomen maar alleen de kleurstelling, de indeling van de apps is dus ongewijzigd gebleven en dat is erg belangrijk voor de continuïteit van de dienst. Voor mensen die wat minder bekend zijn met Instagram het logo was eerst bruin en de website en apps beschikte over blauwe balken.