1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Blendle heeft een grote mijlpaal bereikt. De startup die in april 2014 gelanceerd werd, heeft nu 1 miljoen gebruikers. Daaronder vallen ook niet-actieve gebruikers, maar het aantal actieve accounts valt volgens editor Michaël Jarjour in de "honderdduizenden".

Blendle is een online platform waar mensen losse artikelen van kranten en tijdschriften kunnen kopen voor een paar cent, het voordeel is dat je dan niet de hele krant of het hele tijdschrift hoeft te kopen. Een belangrijke functie die Blendle verder biedt is het teruggeven van het geld als mensen niet tevreden zijn met het gekochte artikel. Gemiddeld maken mensen daar slechts 1 op de 10 keer gebruik van.

Op dit moment is Blendle in Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten actief. Veruit de meeste leden bevinden zich nog hier in Nederland, de uitbreiding naar de VS en Duitsland kost nog altijd veel moeite.

Er wordt hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten bij Blendle, om gebruikers meer artikelen te bieden. Dit wordt de Premium Feed genoemd, waarbij slimme software gebruikers op basis van hun eigen voorkeuren nieuwe artikelen aanraadt. Tegelijk maken redacteuren ook nog dit soort keuzes, maar het lijkt de bedoeling te zijn daar langzaam vandaan te bewegen.