1 min

Tags in dit artikel

, ,

Online winkelen wordt met de dag populairder. Tijdens de feestdagen hebben deze erg goede zaken gedaan. Dit leverde in vergelijking met 2003 een stijging in de omzet van maar liefst 25%. Dit blijkt uit bekend gemaakte cijfers van VeriSign voor de Amerikaanse Markt. VeriSign is verantwoordelijk voor de levering van veiligheidsmodules voor 120.000 Amerikaanse webwinkels.

Een van de snelst groeiende catagoriën hierbij waren digitale fotografie en entertainment. Onder de laatstgenoemde catagorie vallen dingen zoals muziek- en videodownloads. Deze catagorie nam met maar liefst 54% toe. Bij digitale fotografie ging het nog verder tot maar liefst 120%. Gemiddeld gaf de consument gemiddeld 154 dollar per bestelling uit, dit is 12% meer dan vorig jaar.

Eerder deze week maakte Amazone al bekend dat ze erg goede zaken hebben gedaan. Op 23 December beleefde deze online winkel zijn drukste dag in de geschiedenis. Toen werden er maar liefst 2,8 miljoen artikelen verkocht. Dit komt neer op zo’n 32 prducten per seconde. De meest populaire artikelen waren producten zoals de iPod, tegoedkaarten voor de iTunes Music Store, dvd-spelers en digitale camera’s.